Voordelen Google Adwords

AdWords maakt het mogelijk om op het juiste moment een relevante uiting te tonen aan potentiële klanten die actief op zoek zijn binnen Google. Bovendien heeft Google een enorm netwerk met aangesloten websites voor uw banners.
De 10 voordelen van Google AdWords:

1. Mensen bereiken die actief op zoek zijn naar uw product of dienst via Google AdWords

Via Google Adwords kunt u mensen op het juiste moment bereiken. Precies op het moment dat ze actief naar uw product of dienstverlening zoeken. AdWords werkt op basis van zoekwoorden, hoe specifieker en relevanter deze zoekwoorden zijn voor uw campagne, hoe beter.

2. Flexibiliteit

U bepaalt het budget, de schaal, de regio en de doelgroep. Rendeert een campagne goed? U kunt deze eenvoudig opschalen. Bovendien betaalt u bijvoorbeeld per klik/bezoeker aan uw website. Dat is wel zo transparant.

3. De uitingen zijn zeer snel zichtbaar

U heeft in relatief korte tijd uw uitingen zichtbaar op prominente posities binnen Google. Zeker als u het vergelijkt met het op natuurlijk manier hoger laten scoren van uw zoekwoorden: zoekmachine-optimalisatie.

4. Een verbetering van uw naamsbekendheid

Via de tekstadvertenties binnen Google Zoeken, maar vooral de beeldadvertenties die getoond worden via duizenden bij Google aangesloten websites.

5. Klanten uit een regio benaderen

Wilt u potentiële klanten benaderen uit specifieke regio’s via Google AdWords? Heeft u een bedrijf dat klanten heeft uit een specifieke regio? Via Google Adwords kunt u uw campagnes richten op de regio’s waar uw klanten zijn.

6. Sturen op conversie

U kunt Adverteren op relevante zoekwoorden en uw campagne doormeten qua conversies. Bijvoorbeeld verkopen en leads die bellen of contact opnemen via het websiteformulier of via e-mail.

7. Klantinzichten krijgen

Alles draait natuurlijk om de klant. U wilt alles over uw klant en zijn/haar zoekgedrag weten. AdWords genereert inzicht, die gebruikt u bij het uitbreiden van de campagne. Deze inzichten kunnen ook zeer goed ingezet worden voor uw andere marketingkanalen en advertenties.

8. Schaalbare Campagnes

Heeft een campagne het gewenste resultaat voor u? U kunt deze eenvoudig opschalen door bijvoorbeeld het budget te verhogen of de regio’s uit te breiden. U kunt ook meerdere campagnes toevoegen. Valt het resultaat nog tegen? Het succes van Google AdWords valt of staat bij te continue optimalisatie. Door bijvoorbeeld uw zoekwoorden te verfijnen en uw advertentievarianten te testen kunt u uw campagne verbeteren. Heeft u nog niet het gewenste effect? U kunt altijd stoppen met een of meerdere campagnes.

9. De resultaten zijn goed meetbaar

Als uw website goed is ingesteld dan kunnen de campagnes goed gemeten worden. Op die manier weet u precies wat het rendement is op uw investering. Door vervolgens de campagnes te optimaliseren kunt u uw resultaten positief beïnvloeden. Ook voor Google AdWords geldt “meten is weten”.

10. Advertentievarianten van Google AdWords

U kunt onder andere:

  • Adverteren via tekstadvertenties in het zoeknetwerk
  • Met beeldadvertenties adverteren via de aangesloten websites
  • Advertenties richten op mobiele gebruikers
  • Adverteren tijdens, voor en na Youtubevideo’s

 

Heeft u vragen? Neem gerust contact op:

Per e-mail: info@tomarkt.nl

Of telefonisch: 06 4399 5928

Tomarkt.nl